Hoe creëer je een product?

web development agency

Hoe kun je voorspellen of er al vraag is naar een product voordat het is gemaakt?

Is het mogelijk om kennis over het werk van de hersenen effectief toe te passen om producten te bedenken, ontwerpen en implementeren in de realiteit van de consument?

Ik heb geprobeerd enkele van de bestaande ontwikkelingen in neuromarketing toe te passen, evenals gegevens over consumentenpsychologie, om de meest winstgevende richtingen te bepalen voor de ontwikkeling en promotie van de messenger.

Concurrentieanalyse

Welke merken zijn het populairst, met name in de VS en andere landen? Laten we eens kijken hoe vaak ze worden doorzocht op Google.

Het is vermeldenswaard dat sommigen van hen een aanzienlijk aandeel hebben op de lokale markten. Bijvoorbeeld Flock in India. De meeste concurrenten zijn eenlettergrepige, gemakkelijk uit te spreken merken.

Conclusies

Zakelijke (team) boodschappers worden effectief gepromoot door offline methoden, door directe persoonlijke aanbevelingen, observaties en persoonlijke ervaringen.

Merknaam

Een snelle analyse van concurrenten laat zien dat voor Team Messenger merkpromotie en het creëren van het juiste imago het belangrijkst zijn, aangezien tevreden gebruikers het product zullen promoten. Met behulp van standaard online advertenties kunt u gebruikers informeren over het bestaan ​​van een nieuw product en hun aandacht trekken. Maar dit betekent helemaal niet dat gebruikers op zijn minst zullen proberen het nieuwe product te gebruiken.

In de regel beginnen ze en blijven ze het product gebruiken, waarvan het gebruik eenvoudig, begrijpelijk, vertrouwd is en positieve emoties en vertrouwen oproept.

Vertrouwen en de wens om het te proberen worden veroorzaakt door die producten die door een aanzienlijk deel van de gebruikers worden gebruikt, of die worden aanbevolen door referentiemensen, of die ons herinneren aan iets dat al bekend, vertrouwd en aangenaam is. Omdat het product nieuw is, moet het leger van tevreden en actieve gebruikers nog worden gecreëerd.

Met een bekend product bedoelen we de organisatie van dialooginterfaces die in populaire messengers voorkomen. De keuzevrijheid, waardoor een product kan verschillen van anderen, kan worden gegeven door de onderlinge rangschikking van elementen, evenals een unieke kleurstelling.

Laten we ons concentreren op het simpele en ongecompliceerde.

Het product moet zelfs van een afstand en zonder bril herkenbaar zijn.) Bij het passeren van werknemers op kantoor op het werk, moet iedereen het product op een unieke manier identificeren op de monitor vanaf de maximale afstand. Zonder dit zal het product niet opstijgen.

Idealiter moet u een gedenkwaardig kleurenschema voor het product bedenken en de kleuren van de website ermee matchen.

Dezelfde principes zijn van toepassing op logo’s. Het moet zelfs worden herkend als het wazig is, van een afstand of met perifeer zicht.

Om een ​​echte mening van uw vrienden over een nieuw product te krijgen, vertel hen dan dat het een product van een concurrent is en vraag hen om de voor- en nadelen te beoordelen. Dit is zeker geen tomograaf, maar het zal helpen om enkele cognitieve vervormingen te voorkomen.

U kunt ook een enquête houden onder mensen die het bedrijf niet kennen: hoe ziet het eruit, welke associaties, welke emoties roept het logo, het product op?

Ik veronderstel dat er geen verband zal zijn met de hefboom. Omdat dit geen hendel is en er worden afgeronde hoeken gebruikt. De verzamelde informatie over emoties en associaties kan erg behulpzaam zijn om de richting van veranderingen aan zowel het logo als het product te verduidelijken.

Overweeg bijvoorbeeld een duurzamere, vertrouwde en gerichtere optie. De taak van het product is om de aandacht te vestigen, concentreren, slijpen! Scherpe hoeken passen naar mijn mening beter bij het doel van het product.

Dit alles moet worden gecontroleerd. Heel vaak houden onze hersenen van wat we niet leuk vinden. Weinig mensen houden bijvoorbeeld van opdringerige advertenties. Desalniettemin zorgt het ervoor dat we kopen, omdat onze hersenen houden van de gebruikelijke producten.

Wat is het unieke van het product?

Ik heb geprobeerd erachter te komen waar het product over gaat. Waarom zouden gebruikers er de voorkeur aan geven? Hoe kunnen ze het aan iemand anders vertellen: wat heeft indruk op je gemaakt, wat is beter, waarom zou je het gebruiken? Bij de beantwoording van deze vragen deden zich enkele moeilijkheden voor. Het unieke van het product moet worden begrepen voordat het product wordt gebruikt, anders heeft het geen zin om hiermee te beginnen. Vaak wordt ten onrechte aangenomen dat wanneer mensen een product gaan gebruiken, ze de voordelen zullen begrijpen. Maar het tegenovergestelde is waar: als ze de voordelen begrijpen, zullen ze het product gaan gebruiken. Een van de voordelen van het product is de mogelijkheid om kanalen van elk nestniveau te creëren.

Zonder context, zonder een specifieke taak, is het eng. Ik wil mezelf niet begraven in de grachten. Het lijkt HEEL ingewikkeld. zo moeilijk dat er geen zin is om het zelfs maar te proberen. Het kan logischer zijn om een ​​dialoog aan te gaan, zoals bij gewone boodschappers, met een of meerdere gebruikers,

Misschien ben ik niet erg bekend met het werk van boodschappers, maar de informatie op de site geeft me geen idee van het product. Hoe het ook zij, ik ben niet de enige. Als de gebruiker er niet intuïtief achter komt hoe hij het product moet gebruiken en waarom hij het nodig heeft, gaat hij niet verder. Het is logisch om in die richting te werken. Het zal zich bijvoorbeeld richten op het feit dat het product de creativiteit en productiviteit verhoogt en helpt bij het genereren en implementeren van ideeën. Als ik ergens aan denk, zijn mijn hersenen er constant mee bezig. Ideeën kunnen op elk moment ontstaan. Ik probeer ze meteen op te schrijven. Ik schrijf het op papier als ik thuis ben, of op Telegram als dat niet het geval is.

De gebruiker moet het idee dat in hem opkomt onmiddellijk kunnen noteren. Voeg meer gedachten toe die het idee ontwikkelen. Binnen het kader van één idee, één richting.

Het moet mogelijk zijn om meerdere stromen van individuele ideeën te creëren en te beheren. Bijvoorbeeld ideeën met betrekking tot verschillende projecten. Of met verschillende richtingen van één project: ontwerp, ontwikkeling, marketing, etc.

In plaats van een nawoord

Zes maanden geleden dacht ik niet eens na over wat ik promootte. Ik heb net bezoekers naar de site gehaald en de conversie geteld, gedacht in termen van verkeer en bestemmingspagina’s. Nu denk ik er zelfs anders over: je kunt miljoenen gebruikers naar de site halen. U kunt een erg coole en handige bestemmingspagina maken. U kunt een cool gratis product maken. Maar je kunt mensen niet dwingen om het te gebruiken als ze het daarvoor niet willen gebruiken of in ieder geval proberen. Ze begrijpen niet hoe dit product hen kan helpen.

Dit is waarschijnlijk wat marketeers doen: ze creëren een productimago dat positieve emoties oproept, vertellen en laten zien hoe het product hun leven beter, gemakkelijker en aangenamer kan maken.

Vaak is dit helemaal niet duidelijk. Het moet worden verteld en getoond. Anders zal zelfs een heel goed product niet van de grond komen. Het is veel interessanter dan standaard internetadvertentietechnologieën. Wanneer de productafbeelding is gemaakt, wordt het meteen duidelijk hoe deze naar de gebruiker moet worden overgebracht, welke tools en oplossingen ze moeten gebruiken. Je begint niet te werken met verkeer en conversie, maar met gebruikers, potentieel en dan echt.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com 
BE: +32 499 41 46 24 
Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/development.html