Ben Elektricien helpt je om de oorzaak van een stroomstoring te verhelpen. Dat begint al als je via +31 085 0190 135 contact opneemt met de helpdesk van Ben Elektricien. De eerste controles worden door de helpdeskmedewerkers gedaan op basis van een lijstje met vragen. Zij zullen eerst achterhalen of de stroomstoring alleen in jouw woning zit of in de hele buurt. Als de hele straat of wijk geen stroom heeft, kan een monteur van Ben Elektricien niet helpen. Dan moet de storing worden verholpen door het bedrijf dat het netbeheer doet. Kapotte apparaten opsporenAls er alleen in jouw woning geen stroom is, moet de oorzaak van de storing wel bij jou thuis zitten. De helpdesk van Ben Elektricien zal dan samen met jou proberen te achterhalen hoe dat komt. Je moet dan naar de meterkast gaan en kijken welke schakelaar uit is gesprongen. Als dat één van de groepen is, kun je in de betreffende kamers kijken of er een apparaat kapot is. Je kan ook alle stekkers uit het stopcontact trekken en onder begeleiding van de helpdesk van Ben Elektricien de stroom weer inschakelen. Als dat lukt kun je de conclusie trekken dat één van de apparaten kapot is gegaan. De aardlekschakelaarAls de aardlekschakelaar de stroom heeft uitgeschakeld kan dat twee oorzaken hebben. De helpdesk van Ben Elektricien zal daarom eerst aan je vragen of er net een onweersbui is overgetrokken. Als dat zo is, kan dat de oorzaak zijn. Je kunt de aardlekschakelaar dan weer inschakelen en het probleem is opgelost. Als de stroom onmiddellijk weer uitvalt komt dat doordat er ergens in huis kortsluiting optreedt. Je kan zelf proberen uit te zoeken welk apparaat dat is, maar je mag dat ook door door een monteur van Ben Elektricien laten doen.
|